شناسهٔ خبر: 87486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکسال گذشته؛

افتتاح ۴ هزار و ۶٣٧ واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی

مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان تصریح کرد: از مجموع ۵١ هزار واحد مسکن مهر آذربایجان غربی تا به امروز تنها ٩٠٠ واحد باقی‌مانده که تلاش می‌شود با تکمیل این واحدها به زودی جشن مسکن مهر استان برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو با بیان این‌که از مهر ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به ۵ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده، افزود: براساس دستورالعمل ابلاغ‌شده، پروژه‌های دارای پرونده حقوقی و زیر ٣٠ درصد پیشرفت اجرایی و فاقد متقاضی و تسهیلات از چرخه مسکن مهر استان حذف شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد در استان آغاز شد که از این تعداد ۴٠ هزار و ٨٧١ واحد در شهرهای بالای ٢۵هزار نفر و ١١ هزار و ٣٧ واحد در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت احداث شد و در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت باقی مانده است.

حمزه لو تصریح کرد: همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده، اختلاف مالی، طولانی شدن روند تمدید مشارکت مدنی تسهیلات پرداختی و طولانی بودن فرایند تمدید مدت فعالیت شرکت‌های تعاونی را می‌توان از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان برشمرد.

گفتنی است کارگروه رسیدگی به مسائل پروژه‌های مسکن مهر به شکل مستمر با حضور معاون و کارشناسان حوزه مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان و اعضای هیئت مدیره تعاونی‌ها برگزار می‌شود.